|
Ren installation
|
| tizmo |
Lagt på d. 23-02-2012 17:43
|

Bruger

Antal indlæg: 171
Sidst set: 03.04.13
On/Offline:
Status:
Ville gerne kunne finde ud af det hersens php..
Dagens humør:

|
Jeg tror jeg kender svaret, men det kan være at der er nogen der kender nogle tricks. Men jeg har efter en del roderi med forskellige infusioner, temaer og alt muligt andet tænkt på om det er muligt at lave en ren installation på serveren, samtidig med at man ikke sletter de medlemmer der nu engang er? Jeg er lidt et ordensmenneske og jeg synes det roder inde på serveren, med alle mulige gamle ting som jeg har afinstalleret osv, så vil gerne have det væk. Jeg har en "database oprydder" infusion, men den gør vel ikke tricket?
endnu engang - på forhånd tak
Mvh. Thomas |
|
|
|
|
|
|
| Smokeman |
Lagt på d. 23-02-2012 17:48
|

Super Administrator

Antal indlæg: 12086
Sidst set: 04.03.13
On/Offline:
Status:
Far til fire :-)
Dagens humør:

|
Hej.
Hmm, du burde fint kunne "nøjes med" at tage en backup af alt nu - dvs. alle filer/mapper + en database-backup. Derefter installerer du en ny ren installation af samme version som siden kører på nu, for til sidst at lægge din database-backup på igen.
Jeg ville dog nok selv "blot" rydde op/ud i alt det jeg ikke bruger - i stedet for at gøre det på den måde du agter at gøre det på. |
|
|
|
|
|
|
| NoOne |
Lagt på d. 23-02-2012 17:52
|

Administrator

Antal indlæg: 1449
Sidst set: 14.02.13
On/Offline:
Status:
Snart ferie
Dagens humør:

|
jo skulle du da kunne. men du skal tænke på at du så os skal ha alle forum indlæg, kommentar osv med.
Er vel os nogen artikler, news osv du vil ha med fra den gamle side.
Prøv at start med en full backup af din side. derefter gemmer du den info på medlemmer osv du nu vil have med over på den nye side. Så sletter du alt og oploader/installer den nye side. Så kan du jo prøve at smide de gamle medlemmer ind igen.
Sådan en ting sys jeg bare man skal lege lidt med. Du har jo altid backup af din side. du kan smide op igen.
Hilsen NoOne
Husk at man selv kan markere egne debatter som løste.
Det gør man ved Debatfunktioner nede i højre hjørne.
Husk backup, før du laver noget om på din side. |
|
|
|
|
|
|
| tizmo |
Lagt på d. 23-02-2012 19:46
|

Bruger

On/Offline:
Status:
Dagens humør:

|
Tak for svarene Måske jeg ikke forstår det rigtigt, men når man tager en fuld backup, får man så ikke bare nødagtig det samme på serveren igen bagefter? Altså 100% de samme filer og mapper og hvad der ellers er?
Problemet er (u)heldigvis ikke så stort med forum indlæg og nyheder og sådan, da det er en ret ny side og der er ikke andet en et par indlæg og et par nyheder og 3-4 brugere Det er bare træls at skulle skrive til folk at jeg har slettet dem og om de ikke lige kan oprette sig igen, selvom det kun er en 3-4 stykker 
Når jeg har afprøvet infusioner på min side, og beslutter mig for ikke at bruge dem alligevel, og afinstallerer dem, så ligger alle de ting stadig i mapperne, og det kan godt blive lidt omstændigt at skulle sidde og finde frem til det hele, da det ikke kun ligger i mappen i infusioner mange gange :/ |
|
|
|
|
|
|
| Smokeman |
Lagt på d. 23-02-2012 19:51
|

Super Administrator

On/Offline:
Status:
Dagens humør:

|
Når du tager en fuld database-backup, så får du det samme skrevne indhold såsom nyheder, artikler, forum-indlæg, brugere, replikboks mm.
Men du får nogle nye "friske" filer = alt det du ikke ved om du bruger eller ej, det bliver skiftet med nyt standart-indhold. |
|
|
|
|
|
|
| tizmo |
Lagt på d. 23-02-2012 19:56
|

Bruger

On/Offline:
Status:
Dagens humør:

|
Og alle infusioner er også væk? Hvad hvis jeg feks kun vil gemme de brugere der er - er det så bare den der hedder users jeg skal gemme? |
|
|
|
|
|
|
| Smokeman |
Lagt på d. 23-02-2012 20:10
|

Super Administrator

On/Offline:
Status:
Dagens humør:

|
Alle infusionernes data er ikke væk - de gemmes i databasen.
Det er ikke bare sådan ligetil mht. brugerne. For der gemmes jo også brugernes skrevne indlæg, replikker mm.
Men du kan jo blot afinstallere de infusioner du ikke vil bruge - inden du går i gang med at tage database-backup'en. |
|
|
|
|
|
|
| tizmo |
Lagt på d. 23-02-2012 20:15
|

Bruger

On/Offline:
Status:
Dagens humør:

|
Okay, tak .) Jeg vil give det et forsøg  |
|
|
|
|
|
|
| Smokeman |
Lagt på d. 23-02-2012 20:19
|