|
Gennemsigtig baggrund i calendar_candle_panel
|
| Fyrsting |
Lagt på d. 21-12-2011 08:11
|

Administrator

Antal indlæg: 1779
Sidst set: 02.04.13
On/Offline:
Status:
Ingen status er valgt
Dagens humør:

|
Hejsa
Nu er det godt nok ved at være sidste udkald... Men så ser det måske bedre ud næste år
Kan man ikke få baggrunden gennemsigtig i calendar_candle_panel så man slipper for den hvide firkant i toppen af panelet?
Fyrsting tilknyttede følgende fil:
kalenderlys.rar  |
|
|
|
|
|
|
| NoOne |
Lagt på d. 21-12-2011 13:12
|

Administrator

Antal indlæg: 1449
Sidst set: 14.02.13
On/Offline:
Status:
Snart ferie
Dagens humør:

|
puha er det ikke sådan en flash fil?
Hilsen NoOne
Husk at man selv kan markere egne debatter som løste.
Det gør man ved Debatfunktioner nede i højre hjørne.
Husk backup, før du laver noget om på din side. |
|
|
|
|
|
|
| Smokeman |
Lagt på d. 21-12-2011 13:38
|

Super Administrator

Antal indlæg: 12086
Sidst set: 04.03.13
On/Offline:
Status:
Far til fire :-)
Dagens humør:

|
Jo, det er det nemlig. En flash-fil kan kun author/forfatteren selv ændre i. Dermed kan man ikke få gennemsigtig baggrund i den, desværre...  |
|
|
|
|
|
|
| TNGrafik |
Lagt på d. 21-12-2011 19:48
|

Super bruger

Antal indlæg: 1049
Sidst set: 11.01.13
On/Offline:
Status:
ARRGH#€# damn æøå kan gi en grå hår
Dagens humør:

|
Der er gennemsigtig baggrund på flashfilen, den skal sættes ind med noget i denne stil
Kode<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="200" height="100">
<param name="movie" value="images/trans.swf">
<param name="quality" value="high">
<param name="wmode" value="transparent">
<embed src="images/trans.swf" quality="high" wmode="transparent" pluginspage="http://www.macromedia.
com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="200" height="100"></embed>
</object>

Uden licens, men reklamerer til gengæld gerne for systemet.
 |
|
|
|
|
|
|
| Fyrsting |
Lagt på d. 22-12-2011 09:08
|

Administrator

On/Offline:
Status:
Ingen status er valgt
Dagens humør:

|
Hej med jer
Tak for alle jeres svar 
@Tony: Jeg skal som sædvanlig have det skåret lidt mere ud i pap..
Hvor skal din kode sættes ind? Jeg kan ikke selv åbne flash-filen  |
|
|
|
|
|
|
| TNGrafik |
Lagt på d. 22-12-2011 11:56
|

Super bruger

On/Offline:
Status:
Dagens humør:

|
Denne virker for mig
Kodeecho "<center>
<object classid='clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000' codebase='http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0' width='150' height='400'>
<param name='movie' value='".BASEDIR."kalenderlys.swf'>
<param name='quality' value='high'>
<param name='wmode' value='transparent'>
<embed src='".BASEDIR."kalenderlys.swf' quality='high' wmode='transparent' pluginspage='http://www.macromedia.
com/go/getflashplayer' type='application/x-shockwave-flash' width='150' height='400'></embed>
</object></center>";

|
|
|
|
|
|
|
| Fyrsting |
Lagt på d. 06-01-2012 19:50
|

Administrator

On/Offline:
Status:
Ingen status er valgt
Dagens humør:

|
Hej igen
Jeg har ikke glemt denne.. Men jeg bliver lidt øv over at jeg beder om at få det skåret mere ud i pap, og så får jeg et svar som jeg ikke bliver et hak klogere af..
Jeg ved ikke hvad der skal til for at jeg forstår det - måske er jeg simpelthen bare for dum??? 
Jeg spørger direkte hvor koden skal indsættes.. Og får et svar om at "denne virker for mig" Ingen nærmere forklaring.
Er det et nyt element jeg skal oprette og indsætte ovennævnte kode i????
Eller er det en bestemt fil jeg skal have fat i og ændre????
Undskyld - bær venligst over med mig - jeg er meget taknemmelig for al den hjælp jeg kan få, men jeg er ikke stolt af igen igen at skulle bede om yderligere forklaring  |
|
|
|
|
|
|
| Smokeman |
Lagt på d. 06-01-2012 20:06
|

Super Administrator

Antal indlæg: 12086
Sidst set: 04.03.13
On/Offline:
Status:
Far til fire :-)
Dagens humør:

|
Koden Tony poster skal indsættes imellem openside("Navn til element"); og closeside();
Dermed skal den vist se ud som flg.:
Kodeopenside("Kalenderlys");
echo "<center>
<object classid='clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000' codebase='http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0' width='150' height='400'>
<param name='movie' value='".BASEDIR."kalenderlys.swf'>
<param name='quality' value='high'>
<param name='wmode' value='transparent'>
<embed src='".BASEDIR."kalenderlys.swf' quality='high' wmode='transparent' pluginspage='http://www.macromedia.
com/go/getflashplayer' type='application/x-shockwave-flash' width='150' height='400'></embed>
</object></center>";
closeside();
- hvor flash-filen kalenderlys.swf så ligger i roden af serveren.
Hehe, jeg ved Tony sigter en del efter at "man skal prøve sig selv lidt frem - og dermed evt. lære lidt af det". Sikkert også derfor det lidt sparsommelige svar. ;)
Hermed IKKE nævnt et eneste ondt ord - om nogen som helst.
Og nej min ven - du er på ingen måder dum vedr. at spørge igen. Slet ikke. *tup* |
|
|
|
|
|
|
| TNGrafik |
Lagt på d. 07-01-2012 09:19
|

Super bruger

On/Offline:
Status:
Dagens humør:

|
@Fyrsting som smokeman er inde på vil jeg gerne have at der sommetider går et lys op for folk og opdager at det måske ikke er sværere end man gør det til i mange tilfælde.
Jeg poster faktisk den kode som jeg selv ville bruge i et element hvis jeg ville have den på mine sider, altså uden open-closeside, jeg bruger langt fra altid disse da jeg ikke altid ser en nødvendighed i at have det puttet i en boks med overskrift, f.eks. synes jeg jo så ikke at man behøver at få at vide at i denne boks er et kalenderlys - jeg er ihvertfald ikke i tvivl når jeg ser flashen.
Som smokeman også siger skal man bare spørge løs og selvfølgelig ikke være bleg for at prøve sig frem, det er jo også fremgangsmåden jeg selv bruger når jeg finder koder jeg kunne tænke mig at bruge.
VIGTIGT at man spørger løs, faktisk er det tit brugere der spørger om alt fra øst til vest der til tider er anledning til nye idéer !

|
|
|
|
|
|
|
| Fyrsting |
Lagt på d. 07-01-2012 10:25
|

Administrator

On/Offline:
Status:
Ingen status er valgt
Dagens humør:

|
Tak Smokeman og Tony.
Jeg synes bestemt det er en god idé at opmuntre folk til at prøve selv, og jeg er som regel heller ikke bange for at ændre i koder, eller sågar rode rundt i databasen og ændre der. Det er korrekt at det man finder ud af og laver selv, som regel er det man lærer mest af..
Men der er også situationer hvor jeg ikke kan se mig ud af det eller gennemskue hvordan det skal være eller hvor dælen jeg skal rode. Eller tidspunkter hvor jeg simpelthen ikke har overskudet eller modet til at prøve mig frem fra ende til anden.
Dette var desværre et af de tidspunkter 
Jeg havde heller aldrig gættet at flash-filen skulle ligge i roden
Tak for hjælpen - det er en glæde at kunne sætte denne som løst! |
|
|
|
|
|